مدل طلا و جواهرات عروس + نکات مهم

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های مراسم عروسی، انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس است که برای عروس، بیش از هر کسی هیجان‌انگیز خواهد بود؛ اما مهم است که این انتخاب به‌درستی انجام شود؛ زیرا این طلا به یادگار برای شما خواهد ماند و نباید از خرید آن پشیمان شوید. از طرفی حتی اگر به‌عنوان سرمایه به آن نگاه کنید باید طوری انتخاب شود که تا زمانی که قرار است از آن استفاده کنید، از داشتنش لذت ببرید. در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب بهترین مدل طلا و جواهرات عروس را برایتان توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طلا و جواهرات عروس

طلا و جواهرات عروس

 

توجه به رنگ پوست، هنگام انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باید برای انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس به آن توجه داشته باشید، رنگ پوستتان است. هرچه مطابقت رنگ طلای انتخابی با رنگ پوستتان بیشتر باشد هم طلای خریداری شده جلوه بیشتری خواهد داشت و هم چهره شما را بخصوص در مهم‌ترین شب زندگی یعنی شب عروسی زیباتر نشان خواهد داد.

البته ناگفته نماند که در انتخاب رنگ مناسب باید علاقه خود را نیز در نظر بگیرید؛ مثلاً ممکن است طلای زرد بیشتر به چهره شما بیاید ولی شما طلای سفید دوست داشته باشید. در این صورت بهتر است همان طلای سفید را انتخاب کنید و برای هماهنگ‌سازی با چهره خود در این شرایط بیشتر به مدل طلا و جواهرات عروس توجه کنید.

با توجه به توضیحاتی که دادیم ممکن است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که کدام رنگ طلا برای من مناسب است؟ به همین دلیل ما در اینجا یک راهنمایی اجمالی جهت انتخاب بهترین رنگ طلا برای خرید عروسی به شما ارائه خواهیم داد که به شرح زیر است:

مدل طلا و جواهرات عروس برای پوست‌های سبزه و برنزه

معمولاً سرویس‌ طلا زرد، طلای دو رنگ و همچنین رنگ بسیار زیبا و جدید، طلا رز گلد انتخاب‌های مناسبی برای این رنگ پوست‌ها هستند.

مدل طلا و جواهرات عروس برای پوست‌های گندمی

طلاهایی که دارای رنگ زرد و رز گلد هستند می‌توانند پوست گندمی را به‌شدت زیباتر جلوه دهند.

مدل طلا و جواهرات عروس برای پوست‌های سفید

معمولاً طلای سفید برای پوست‌های سفید جلوه بسیار زیبایی دارد، اگرچه اغلب رنگ‌های دیگر نیز با رنگ پوست سفید سازگاری دارند. به همین دلیل افراد با پوست سفید انتخاب‌های گسترده‌تری برای مدل طلا و جواهرات عروس خواهند داشت.

توجه به سایز و اندازه‌های طلا در انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس

وقتی می‌خواهید سرویس طلا عروس یا جواهرات عروس انتخاب کنید حتماً به اندازه‌ها و سایز اجزای مختلف سرویس خود توجه داشته باشید؛ مثلاً اگر گردنبند شما پهن است، بهتر است گوشواره‌هایتان ظریف‌تر باشند یا اگر گردن کوتاهی دارید، بهتر است از گردنبندهای ظریف‌تر به جای گردنبندهای پهن استفاده کنید.

وقتی یک مدل سرویس یا هر مورد جداگانه دیگری را انتخاب کردید حتماً آن را امتحان کنید؛ زیرا ممکن است مثلاً یک سرویس به چشم شما خوب باشد ولی دستبند آن برایتان تنگ شود. در این صورت دستبند زیبایی خودش را از دست می‌دهد ضمن اینکه نمی‌توانید برای چند ساعت مداوم از آن استفاده کنید و شما را آزار می‌دهد.

مدل لباس عروستان را فراموش نکنید!

بهتر است قبل از انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس، مدل لباس عروستان را انتخاب کنید. اگرچه شما قرار است با لباس‌های مختلف از سرویس یا جواهرات خود استفاده کنید و مطابقت اندازه و رنگ آن اهمیت بیشتری دارد، برای آنکه در شب عروسی واقعاً بدرخشید، در هنگام انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس می‌توانید به مدل لباس عروس هم توجه کنید.

به‌عنوان‌مثال اگر لباسی انتخاب کرده‌اید که سنگ دوزی شده و اصطلاحاً طرح شلوغی دارد، بهتر است از طلا و جواهرات ساده و ظریف استفاده کنید. عکس این قضیه نیز صدق می‌کند؛ یعنی اگر لباس ساده‌ای دارید انتخاب طلا و جواهرات پرکار و دارای نگین‌های مختلف می‌تواند جذابیت شما و لباستان را بیشتر کند.

طلا و جواهرات عروس

طلا و جواهرات عروس

 

مدل طلا و جواهرات عروس خود را باید دوست داشته باشید!

با اینکه گفتیم انتخاب بهترین طلاها برای عروس با توجه به سایز، رنگ پوست و لباس عروس انتخاب بهتری خواهد شد، در نهایت علاقه شما به یک طرح و رنگ بسیار مهم است. سعی کنید طلاها و جواهرات عروسی خود را طوری انتخاب کنید که از ته دل دوستشان داشته باشید. انتخاب سبک‌هایی که نسبت به آن‌ها علاقه‌ای ندارید و صرفاً به دلیل هماهنگی با سایر آیتم‌ها آن را خریداری کرده‌اید، خیلی زود شما را پشیمان می‌کند.

از طرفی طلا، یک فلز گران‌بهاست که اگر بخواهید دائماً آن را عوض کنید ازنظر مالی ضرر خواهید کرد، درحالی‌که در طولانی‌مدت سود بسیار خوبی برایتان خواهد داشت. اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد می‌توانید طلا را با توجه به علاقه خودتان انتخاب کنید و بعد یک سرویس نقره هماهنگ از نظر رنگ و طرح با آیتم‌های عروسی، تنها برای استفاده شب عروسی هم تهیه نمایید تا هم اهداف زیبایی به وقوع بپیوندد و هم شما صاحب طلای مورد علاقه خودتان شوید.

قیمت مدل طلا و جواهرات عروس

قطعاً شما و آقای داماد طبق صحبت‌هایی که قبلاً داشتید، مشخص کرده‌اید که قرار است برای مدل طلا و جواهرات عروس چقدر هزینه کنید. اگر محدودیت بودجه برای انتخاب طلای عروس دارید بهتر است از طلاهایی استفاده کنید که سنگ‌های کمتری دارد. با این کار هم هزینه طلا کمتر است و هم ضرر آن در صورت نیاز به فروش کمتر خواهد شد. طلاهایی که از سنگ‌های مختلف بخصوص سنگ‌های خاص و گران‌قیمت مانند برلیان در ساختشان استفاده شده است، قیمت بسیار بیشتری از طلاهای بدون سنگ دارند.

تناسب اجزا در انواع مدل طلا و جواهرات عروس

شما می‌توانید یک سرویس کامل انتخاب کنید یا اجزای مختلف آن شامل انگشتر، دستبند، گردنبند و گوشواره‌ها را به‌صورت جداگانه انتخاب کنید. اگر سرویس انتخاب کنید قطعاً هارمونی یا هماهنگی بیشتری خواهد داشت و زیباتر است.

تنها باید به این نکته توجه کنید که علاوه بر هماهنگی با رنگ پوستتان با رنگ حلقه طلا و ساعت شما نیز هماهنگ باشد؛ اما درصورتی‌که اجزای مختلف را به‌صورت جداگانه خریداری کردید باید بیشتر دقت کنید که رنگ و طرح همه آن‌ها با همدیگر هماهنگ باشند. بهتر است تا جایی که امکان دارد طلاهای عروس با رنگ حلقه هماهنگ باشند. در غیر این صورت بخصوص در شب عروسی جلوه زیبایی نخواهد داشت.

طلا و جواهرات عروس

طلا و جواهرات عروس

 

سخن پایانی

اگرچه انتخاب مدل طلا و جواهرات عروس بسیار هیجان‌انگیز است ولی برای بسیاری از افراد می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد. بااین‌حال، ما سعی کردیم در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که توجه به آن‌ها می‌تواند انتخاب بهتری را به شما بدهد را ذکر کنیم. امیدواریم شما نیز با توجه به این نکات بهترین انتخاب را داشته باشید و همیشه از خرید خود لذت ببرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *