طلای رزگلد چیست و عیار آن چقدر است؟

طلای رزگلد یکی از بهترین و شیک ترین مدل های طلا جواهرات است که در کنار طلا زرد و طلا سفید، از سوی خانم ها بسیار مورد استقبال واقع شده است. شما می توانید شیک ترین طلا زرگلد یا طلای دو رنگی را سفارش دهید.

ما در گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در کنار شما هستیم تا طلای دلخواه خود را بر اساس بودجه مالی و سلیقه تان سفارش بدهید. کافیست با ما تماس بگیرید.

زیورآلات طلا یکی از محبوب ترین مواردی است که افراد برای خرید آن برنامه ریزی می کنند. فرقی نمی کند این خرید با هدف افزایش جذابیت باشد یا فرد به دنبال این باشد که سرمایه گذاری کند. مهم، در نظر داشتن جایگاه طلا نزد مردم می باشد. اما سوالی که برای بسیاری از افراد در این باره پیش می آید این است که طلای رزگلد چیست؟ در این مطلب درباره طلا شیک مدل رزگلد، مطالب کاملی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. اگر شما هم می خواهید درباره رز گلد بیشتر بدانید ما را تا انتها همراهی کنید.

طلای رزگلد چیست

طلای رزگلد چیست

بیشتر بخوانید: ساخت طلای سفارشی در اصفهان

واژه رز گلد به چه معنا است؟

به بیان ساده، رز گلد در اصل یک نوع آلیاژ می باشد. ترکیب این آلیاژ، متشکل از طلای خالص به همراه نقره و مس می باشد. علت افزوده شدن فلزات دیگر به طلا، نرمی بیش از حد طلای خالص می باشد. افزودن فلزات دیگر سبب می شود تا  فلز بتواند شکل پذیر باشد. معمولاً سه چهارم این آلیاژ، طلای زرد خالص بوده و مس و نقره به ترتیب سهم های 21 و 4 درصد را دارند. ظاهر طلای رزگلد، به رنگی صورتی و جذاب دیده می شود.

علاوه بر ظاهر زیبا، طلای رز گلد دارای مقاومت و استحکام کافی هم می باشد. علت این رنگ صورتی ترکیب فلزات طلای خالص و مس می باشد. قرمزی این طلا به مس وابسته بوده و هرچه مس بیشتر باشد، رنگ طلا رو به قرمزی بیشتری خواهد رفت. شاید بسیاری از برندها روی تولید این طلا تمرکز کنند. علت این محبوبیت این است که این طلا از نظر رنگ، همخوانی قابل توجهی با پوست انسان می باشد. به طوری که با زیبایی بیشتری نسبت به طلای خالص خود را به دیگران نشان خواهد داد.

زیبایی رنگ صورتی و قرمز طلای رز گلد سبب شده است تا طراحان زیورآلات علاوه بر طلا در تولید ساعت و سایر وسایل نیز از رزگلد استفاده کنند. ممکن است عده ای از عبارت طلای رزگلد خالص استفاده کنند. این درحالی است که از نظر فنی این عبارت درست نیست. چرا که در این صورت باید طلا کاملاً قرمز رنگ باشد که هیچ طلایی اینگونه نیست. به علاوه اینکه رزگلد، فقط طلا نیست و بلکه آلیاژی از طلا می باشد.

اهمیت استفاده از مس در طلای رزگلد

در بخش قبل درباره این صحبت کردیم که وجود مس سبب می شود تا رنگ طلا رو به قرمزی برود. اما ایجاد رنگ های صورتی و قرمزی و افزایش جذابیت ظاهری طلا تنها مواردی نیستند که می توان درباره وجود مس در طلای رزگلد گفت. بلکه مس سبب می شود تا استحکام و پایداری طلا نیز زیاد شود. به طور کلی به دلیل اینکه مس خود دارای استحکام می باشد آلیاژی هم که دارای مس می باشد به دلیل وجود مس محکم خواهد بود.

علت نامگذاری طلای رزگلد به طلای روسیه چیست؟

تا به اینجا به طور کامل به این سوال پاسخ دادیم که طلای رزگلد چیست؛ شاید علت این موضوع که روسی ها این طلا را به کشور خود ربط می دهند به قرن نوزده برمی گردند. درست زمانی که مردم این کشور در اوج علاقه خود به طراحی و ساخت طلای رزگلد بودند؛ در گذشته مردم این کشور از عبارت “طلای روسی” بسیار استفاده می کردند. اما رفته رفته روسیه، خود را از نام این طلا فاصله داد. بنابراین اگر دیدید فردی دارد فخر فروشی می کند و می گوید که طلای روسی دارد، بدانید که تنها یک آلیاژ طلا و مس را نمایش می دهد!

بیشتر بخوانید: شیک ترین مدل های طلا و جواهرات

رزگلد با طلای زرد چه فرقی دارد؟

شاید اصلی ترین تفاوتی که می توانیم درباره این دو طلا برشماریم، درصد فلزات در این آلیاژ است. همانطور که گفتیم طلای رزگلد به دلیل داشتن مس، صورتی رنگ است. همین افزایش درصد مس در این طلا از اصلی ترین تفاوت های رزگلد با طلای زرد به شمار می رود.

عیار طلای رزگلد چقدر است؟

درباره عیاری که برای طلای معمولی مطرح می شود اطلاعات کافی را دارید. می دانید که عیار این طلا از 24 تجاوز نمی کند و بیشترین مقدار مربوط به عیار 24 می باشد. درباره طلای رزگلد، قدری اوضاع متفاوت است. طلا رزگلد دارای عیار 22 در بیشترین حالت می باشد. یعنی رزگلدی که دارای کمترین درصد مس و بیشترین درصد طلا می باشد، عیار 22 دارد. در طلای 22 عیار، خلوص طلا به 91 درصد رسیده است.

نکات مهم در خرید طلای رزگلد

صفر تا صد پاسخ سوال “طلا رزگلد چیست را خدمت شما شرح دادیم. حال چند نکته را درباره خرید این طلا برای شما شرح می دهیم. اول اینکه در هنگام خرید، به عیار این طلا توجه کنید. هرچه عیارش بیشتر باشد، طلا نرم تر می باشد. مقدار مس کمتر در این طلا، خبر از استحکام کمتر آن می دهد. برای همین اگر می خواهید این طلا را برای طولانی مدت و در مواقع بسیاری استفاده کنید، طلا با عیار بالا نخرید. اما اگر می خواهید تنها در مناسبت های خاصی از این طلا استفاده کنید، عیارهای بالای آن را خریداری کنید.

سفارش ساخت طلا رز گلد در اصفهان

خوشبختانه فناوری های امروزی در طراحی و ساخت طلا و جواهر موجب شده که دست طلاسازان باز باشد. امروزه ساخت طلای سفارشی مطابق با هر سلیقه امکان پذیر است. ما نیز در گروه تخصصی طلا و جواهر داماس، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا آنچه را که در خور و شایسته شما است برایتان آماده سازیم. شما می توانید علاوه بر مدل های طلا جواهر که در همین وبسایت معرفی شده است، سایر مدل ها و طرح های دلخواهتان را برای ساخت به ما سفارش بدهید. یک تیم حرفه ای متشکل از طراحان و طلاسازان، آماده هستند تا سفارشات شما را از شهرهای مختلف آماده کنند.

برای ثبت سفارش ساخت طلا می توانید با شماره 09133677049 آقای میرهادی صحبت کنید و یا از طریق پیام رسان های ایتا، روبیکا، سروش، واتس اپ و تلگرام با ما مکاتبه داشته باشید. بی شک، شما لایق بهترین ها هستید!

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *