سرمایه گذاری با خرید طلا؛ معرفی 3 روش کاربردی

سرمایه گذاری با خرید طلا یکی از بهترین ایده هایی است که این روزها با توجه به وضعیت بازار، مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است. اما باید بررسی کرد که واقعاً این روش سرمایه گذاری برای همه افراد با هر شرایطی مناسب است یا خیر!

همیشه طلا به دلیل گران بها بودنش دارای ارزش بوده و این ارزش باگذشت زمان از بین نرفته است. مشخصه های بسیاری در این با ارزش بودن طلا نقش دارند. برای نمونه می توان به جنبه زینتی و زیبا بوده آن اشاره کرد و به این مورد که این فلز گران بها در برابر سرما و گرما و نیز فشارهای مکانیکی، مقاومت خوبی دارد را هم می توان افزود. اما غیر از مشخصه های فوق، ارزش مالی این فلز هم به محبوبیت این فلز افزوده است. در این مطلب قرار است درباره سرمایه گذاری با خرید طلا برای شما صحبت کنیم؛ به طوری که با بهترین روش های سرمایه گذاری سرمایه گذاری در بازار طلا آشنا شوید.

سرمایه گذاری با خرید طلا

سرمایه گذاری با خرید طلا

 

چرا مردم خرید طلا را در برنامه خود قرار می دهند؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که مردم یک جامعه را به سرمایه گذاری های مختلف سوق می دهد تورم می باشد. حتماً می دانید که ارزش پول ملی روز به روز سقوط می کند. به همین دلیل نگه داشتن سرمایه به همان شکل ریال، ایده ای مناسب نمی باشد. بنابراین باید به جای جمع کردن سرمایه به صورت ریال و نگهداری آن در بانک به سراغ ایده دیگری بروید. باید در چنین شرایطی در بازارهایی مانند بورس و نیز طلا و دلار و یورو و یا ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری با خرید طلا یکی از بهترین ایده ها برای حفظ ارزش سرمایه در طول زمان می باشد. به علاوه اینکه برای این سرمایه گذاری نیازی به سرمایه های چندان کلان ندارید. همین حقوقی که دریافت می کنید قطعاً بخشی برای پس انداز برایش درنظر گرفته اید. همین پس انداز را برای خرید طلا صرف کنید. هر زمان که خواستید می توانید همین طلا را به پول نقد برگردانید.

بیشتر بخوانید: سکه طلا بخریم یا طلای آب شده؟

روش های مختلف سرمایه گذاری با خرید طلا

سرمایه گذاری با خرید طلا

سرمایه گذاری با خرید طلا

 

کدام روش های سرمایه گذاری با طلا بهتر است؟ در چنین شرایطی که ارزش پول ملی روز به روز کاهش پیدا می کند کدام روش می تواند ایده بهتری باشد؟ در این بخش روش های مختلف سرمایه گذاری با خرید طلا را خدمت شما شرح می دهیم.

1-با خرید مستقیم طلای فیزیکی، سرمایه گذاری کنید.

خرید انواع طلا جواهرات، یک روش سنتی می باشد. اگر میان افراد مختلف به خصوص نسل های گذشته تحقیق کنید به رواج این روش سرمایه گذاری پی خواهید برد. موردی که در این باره باید در نظر داشته باشید تشخیص طلای اصل از تقلبی است. این امر از سوی افراد حرفه ای تنها امکان پذیر می باشد. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که برای خرید طلا به هر جایی مراجعه نکنید و فقط به سراغ طلافروشی های معتبر بروید.

امکان خرید طلا در این روش با تنوعی از وزن و قطر و … وجود دارد. این را هم بدانید که تنها روش خرید طلای فیزیکی، طلای زینتی نیست. بلکه می توانید انواع سکه را هم خریداری کنید. انواع سکه تمام بهار آزادی و نیز ربع سکه طلا و نیم سکه طلا، همه و همه گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری از سوی شما هستند. شاید این روش به دلیل بحث امنیت برای خیلی ها مناسب به نظر نرسد. اما در عین حال دارای مزایای زیر هم می باشد:

*برای خرید این طلا نیاز به دانش خاصی ندارید و تجربه آن چنانی هم لازم نیست.

*این روش یکی از آسان ترین و در عین حال سریع ترین روش های سرمایه گذاری می باشد.

*برای خرید طلا می توانید به طلافروشی های مختلف کوچک و بزرگ در سطح شهر مراجعه کنید.

*برای فروش طلا، فقط کافیست با مراجعه به طلا فروشی، اقدام کنید.

2-گواهی سپرده طلا بخرید.

ممکن است بپرسید که گواهی سپرده طلا چیست؟ در حقیقت، گواهی سپرده، نوعی اوراق بهادار به شمار می روند که مالکیت صاحب آن بر مقدار مشخصی از دارایی را تایید می کنند. پس با این توضیحات می توان دریافت که اوراق سپرده طلا، نوعی اوراق بهادار می باشد که مالکیت فرد بر ثروت طلایش را تایید می کند. البته ناگفته نماند که برای خرید این اوراق باید کد بورسی خود را دریافت کرده باشید. این نوع روش سرمایه گذاری هم دارای مزایایی می باشد که در زیر به آن اشاره کرده ایم:

*امنیت سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش پیدا می کند.

*شفافیت در بازار طلا افزایش می یابد.

*به دنبال افزایش شفافیت در بازار طلا امکان مهار بازار سیاه فراهم می شود.

*فرایند تعیین قیمت رسمی طلا تسهیل می شود.

*این روش دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشد، در نتیجه نقد شوندگی بالایی هم میان سرمایه گذاران داراست.

*امکان سرقت و انتقال به غیر و در نتیجه از دست دادن سرمایه در این روش وجود ندارد.

*نیازی به پرداخت مالیات نیست و کارمزد خرید در این روش کاهش یافته است.

3-خدمات صندوق های سرمایه گذاری طلا

سومین روش یکی از انواع روش بین المللی سرمایه گذاری با طلا می باشد که در سطح جهان به Gold Funds مشهور است. شاید بتوان این روش را مناسب ترین گزینه برای افرادی دانست که در زمینه سرمایه گذاری طلا دانش و تجربه کافی را ندارند. چرا که اگر بخواهید وارد حوزه بورس بشوید باید با دانش کافی وارد شوید. در غیر این صورت خواهید دید که سرمایه شما از دست می رود.

اتفاق خوبی که در این روش سرمایه گذاری میوفتد این است که سرمایه افراد به اشخاص کاربلد سپرده می شود. برای همین این افراد یعنی کارشناسان سرمایه افراد را به جای صرف خرید اوراق کردن برای خرید سکه و … استفاده می کنند. اما این روش دارای مزایای دیگری هم می باشد. از جمله:

* کارمزد پایین

*خطر بسیار پایین

*امکان نقدشوندگی زیاد به دلیل محبوبیت

*سرعت بالای معامله در بورس

*سهولت نگهداری

 

بهترین مدل پلاک طلا سفارشی: طراحی و ساخت پلاک طلا طرح فروهر

 

خرید طلا برای سرمایه گذاری

خرید طلا برای سرمایه گذاری

 

سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع روش های سرمایه گذاری با خرید طلا برای شما صحبت کردیم. به طور کلی همیشه سرمایه گذاری با طلا یک گزینه سرمایه گذاری محبوب بوده است. به خصوص در مقطع زمانی کنونی که ارزش پول ملی رو به سقوط بوده و باید اقدامی کرد تا سرمایه جمع شده از سوی ما بی ارزش نشود. شاید دیگر روش ها مانند خرید دلار و یا ارزهای دیجیتال هم روش های خوبی باشند. اما طلا گزینه بهتری می باشد و مزایای بیشتری دارد.

گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در کنار شما است تا با خرید انواع مدل های طلا، بهترین سرمایه گذاری را در این حوزه داشته باشید. کافیست مدل دلخواه خود را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان، برای طراحی و ساخت آن با قیمت مناسب، اقدام گردد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *