مدل طلا با سنگ فیروزه + ساخت طلای سفارشی

مدل طلا با سنگ فیروزه از جواهرات گرانبها و چشم نواز هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. جواهرات با سنگ زینتی فیروزه در بین خانم ها در هر سن، بسیار محبوب هستند. درست همانند بومیان آمریکایی که از سنگ های زینتی برای زیورآلات خود استفاده می کنند، سنگ فیروزه نیز برای ایرانی ها از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است. ارزش سنگ فیروزه به اندازه ای بالا است که می توان برای خلق ایده های طراحی طلا و جواهرات استفاده نمود و شاهکارهای بی نظیر را ساخت!

معادن سنگ فیروزه در استان خراسان قرار دارند و در سطح جهانی شهرت یافته اند. برای قرن ها است که از این سنگ زینتی گران قیمت برای ساخت تاج سلطنتی، اشیای قیمتی، زیورآلات نقره و انواع طلا و جواهرات استفاده می شده است و امروز نیز این روند ادامه دارد. رنگ آبی درخشان و بی بدیل در سنگ فیروزه، مهم ترین عامل جذابیت و محبوبیت آن است.

جالب است بدانید، رنگ آبی مایل به سبز، یا آبی دریایی این سنگ، الهام بخش هنرمندان ایرانی برای لعاب دادن کاشی ها بوده است. از این نوع کاشی ها در مساجد ایرانی و بناهای تاریخی مانند گنبد سلطانیه و مسجد گوهرشاد استفاده می کردند. نام دخترانه “فیروزه”، به دلیل نام زیبای فارسی (فیروزه) در فرهنگ، هنر و حتی ادبیات فارسی، نمادین است.

مدل طلا با سنگ فیروزه

مدل طلا با سنگ فیروزه

در این مطلب می خواهیم درباره انواع مدل طلا با سنگ فیروزه صحبت کنیم و ارزش واقعی این جواهرات را توصیف نماییم. در این محتوا، شما با انواع مدل های دستبند طلا با سنگ فیروزه، انگشتر طلا با سنگ فیروزه، نیمست طلا با سنگ فیروزه و مدل های دیگر آشنا می شوید که هر کدام را برای ساخت طلای سفارشی می توانید انتخاب کنید.

می توانید از میان هزاران مدل جواهرات که در این وبسایت مشاهده می کنید، گزینه های دلخواه را انتخاب نموده و برای ثبت سفارش ساخت طلا با ما تماس بگیرید.

انواع مدل طلا با سنگ فیروزه که می توانید سفارش دهید

  • پلاک طلا با سنگ فیروزه
  • گردنبند طلا با سنگ فیروزه
  • انگشتر طلا با سنگ فیروزه
  • مدال گردنی طلا با سنگ فیروزه
  • نیم ست طلا با سنگ فیروزه
  • دستبند طلا با سنگ فیروزه
  • سرویس طلا با سنگ فیروزه
  • گوشواره طلا با سنگ فیروزه
  • دستبند طلا و چرم با سنگ فیروزه، ترکیبی
  • دستبند طلا با مهره های سنگی فیروزه ای

برخی از مدل های شیک و زیبای طلا و جواهرات با سنگ فیروزه که می توانید برای طراحی و ساخت، سفارش بدهید، در این صفحه ارائه شده اند. هر مدل، بسته به پیچیدگی یا سادگی طرح، در مدت زمان 15 تا 20 روز کاری به مشتریان عزیز تحویل داده می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پلاک طلا اسم + نکات مهم

انواع سنگ فیروزه که برای ساخت طلا و جواهر استفاده می شوند

ساخت طلا با سنگ فیروزه

ساخت طلا با سنگ فیروزه

انواع مختلفی از سنگ‌های فیروزه طبیعی در برخی از کشورها، عمدتاً در آمریکا، ایران، مکزیک، آفریقا، تبت، شیلی و غیره وجود دارند. بومیان آمریکا، مانند Navajo و Zuni، قرن‌هاست که جواهرات فیروزه‌ای مانند گردنبند شکوفه ای را می‌سازند.

یکی از محبوب ترین انواع سنگ فیروزه آمریکایی، “فیروزه زیبای خفته” است. قبل از سال 2012 که معدن این سنگ زینتی را بستند، “فیروزه زیبای خفته” را از کوهی به این نام در Globe، آریزونا استخراج می کردند.

یکی از بهترین سنگ های فیروزه، نگین فیروزه ایران، سنگ Firoozeh یا Firoza Stone است. دیگر سنگ های قیمتی برجسته و مرغوب که در ساخت جواهرات اصیل فیروزه استفاده می شود عبارتند از: فیروزه سبز، فیروزه سفید، فیروزه آفریقایی و غیره. نادرترین انواع سنگ فیروزه، فیروزه سفید، مصری و Lander Blue است. با این حال، انواع دیگر، مانند “فیروزه White Buffalo”، سنگ های فیروزه اصیل نیستند.

رنگ‌های اصلی این نوع سنگ ها، بیشتر به رنگ های لاجوردی روشن، سبز آبی، آبی دریایی و یا سایر سایه‌های آبی روشن وجود دارد. زیبایی بی نظیر در سنگ های فیروزه به دلیل وجود رگه های رنگارنگ است که در بستر سنگ تشکیل شده است. این رگه ها در اثر شرایط تشکیل سنگ در معدن، متفاوت است. رنگ بندی رگه ها معمولاً سیاه، قهوه ای، نارنجی، طلایی و به ندرت قرمز یا زرشکی است.

مدل پلاک طلا با سنگ فیروزه

ساخت طلای سفارشی

ساخت طلای سفارشی

 

مدل گردنبند طلا با سنگ فیروزه

گردنبند طلا با سنگ فیروزه

گردنبند طلا با سنگ فیروزه

 

مدل انگشتر طلا با سنگ فیروزه

انگشتر طلا با سنگ فیروزه

انگشتر طلا با سنگ فیروزه

 

مدل دستبند طلا با سنگ فیروزه

ساخت دستبند طلا با سنگ فیروزه

ساخت دستبند طلا با سنگ فیروزه

 

مدل گوشواره طلا با سنگ فیروزه

گوشواره طلا با سنگ فیروزه

گوشواره طلا با سنگ فیروزه

 

مدل نیم ست و سرویس طلا با سنگ فیروزه

طلا با سنگ فیروزه

طلا با سنگ فیروزه

 

بیشتر بخوانید: سکه طلا بخریم یا طلای آب شده؟

مزایای استفاده از طلا و جواهرات با سنگ فیروزه

مزایای استفاده از انواع طلا و جواهرات فیروزه عمدتاً به طرز استفاده از آن سنگ در طراحی جواهرات برمی گردد. به عنوان مثال، یک گردنبند طلا با سنگ فیروزه، سنگ را در مرکز چاکرای گلو قرار می دهد. در مقایسه، یک دستبند طلا با فیروزه، ارتعاشات اندکی را در روی مچ دست، برای آرامش و کنترل نبض شما تنظیم می کند. سنگ های فیروزه، اثرات درمانی و روانی قابل توجهی دارند که آنها را به اختصار در قسمت زیر ملاحظه می کنید:

  • رفع ترس
  • رفع استرس و افسردگی
  • تقویت خلق و خو و جذب شانس خوب
  • بهبود بینایی، گردش خون و سلامت گلو
  • ارائه درمان برای طیف گسترده ای از بیماری های داخلی
  • تحریک و فعال سازی چاکرا
  • آرامش
  • رها کردن نیروی درونی
  • التیام دهنده سردرد و میگرن
  • درمان صرع

 

قیمت انواع مدل طلا با سنگ فیروزه

عوامل زیادی بر ارزش و قیمت قیمت مدل طلا با سنگ فیروزه تاثیر می گذارد. این فاکتورهای مهم عبارتند از: نوع سنگ فیروزه، قطعات جواهرات، مهارت هنرمند بر روی سنگ، عیار طلا، نوع طرح برای ساخت طلا، قیمت طلا، اجرت ساخت و … .

اکثر شاهکارهای جواهرات فیروزه ایرانی، دست ساز، با سنگ های قیمتی بی نظیر، اندازه و درجه متفاوتی دارند. برخی از جواهرات فیروزه‌ای از سنگ‌های قیمتی کمیاب، حتی تا 2000 دلار ساخته شده‌اند. شما با سفارش یکی از مدل های طلا با سنگ فیروزه، قیمت کمتری برای خرید سنگ می پردازید و بسته به وزن طلای به کار رفته در ساخت مدل، قیمت کلی کار، محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: خرید طلا نوزادی + نکات مهم و مدل ها

 

طلا با سنگ فیروزه

طلا با سنگ فیروزه

 

چگونه از طلا و جواهرات با سنگ فیروزه مراقبت کنیم؟

چگونه از جواهرات که سنگ فیروزه دارند مراقبت می کنید؟ آیا نگران طول عمر و دوام آنها هستید؟ اثر اکسید مس بر روی سنگریزه های حاوی فسفر، و فسیل های اعماق زمین برای هزاران سال باعث می شود که فیروزه به صورت طبیعی تشکیل شود. بنابراین یک سنگ قیمتی ظریف محسوب می شود. اما خوشبختانه نکات ساده ای برای نگهداری از جواهرات با سنگ فیروزه وجود دارد. که مهمترین آنها را در قسمت زیر برایتان فهرست کرده ایم:

  • شوینده های شیمیایی به روکش سنگ های فیروزه آسیب می رسانند و ممکن است رنگ آن را تغییر دهند.
  • موقع استفاده از طلا با سنگ فیروزه، یا سایر سنگ های قیمتی از عطر و ادکلن روی گردن و مچ دست خودداری کنید.
  • روغن های مخصوص طراوت پوست ممکن است بر جواهرات نقره با سنگ فیروزه تأثیر منفی بگذارند.
  • از تمیز کردن سنگ فیروزه با محصولات پاک کننده تجاری، خودداری کنید.
  • این سنگ را با یک پارچه حوله ای نرم و تمیز، به آرامی پاک کنید.
  • اگرچه فیروزه به راحتی آسیب نمی بیند، بهتر است مدل طلا و جواهرات با این سنگ را در جعبه ای جداگانه و به دور از سایر جواهرات یا زیورآلات نگهداری کنید.

ساخت مدل طلا سفارشی با انواع سنگ فیروزه؛ طلا و جواهر داماس

همانطور که در طول این محتوا ملاحظه نمودید، جذابیت ظاهری و زیبایی خیره کننده انواع مدل طلا با سنگ فیروزه به اندازه ای است که کمتر کسی بتواند به آسانی از آن چشم پوشی کند! ما نیز با این صحبت موافق هستیم، بنابراین، خدمات ساخت طلای سفارشی در اصفهان را برای مشتریان عزیزمان ارائه می دهیم.

طراحی و ساخت انواع طلا و جواهرات با سنگ فیروزه و سایر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، در گروه تخصصی طلا و جواهر داماس ارائه می شود. هر کدام از مدل های ارائه شده در این صفحه یا سایر مدل ها در گالری داماس را می توانید برای ساخت سفارشی انتخاب کنید.

ما در پیان رسان های ایتا، واتس اپ، روبیکا و اینستاگرام فعالیت داریم و پاسخگوی شما عزیزان هستیم. با ما در ارتباط باشید. شما لایق بهترین ها هستید!

منبع: سایت طلا و جواهر داماس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *