چطور سایز انگشتر طلا را مشخص کنیم؟

اندازه گیری سایز انگشتر طلا برای خرید زیباترین مدل های انگشتر، بسیار ضروری است. این یک کار عاقلانه برای خرید یا سفارش ساخت انگشتر طلا است تا انگشتر، درست اندازه انگشت فرد باشد.

بسیاری از خریداران، همیشه در پی روش هایی برای اندازه گیری سایز انگشتر طلا می باشند. همین ابتدای کار خدمت شما بگوییم که بهترین روش این است که شخصاً به طلا فروشی مراجعه کنید و آنجا این تعیین سایز انگشتر را درخواست کنید. اما ممکن است مشغله داشته باشید که این اجازه را به شما ندهد. برای همین در این مطلب چند روش را برای شما شرح می دهیم که می توانید سایز انگشتر خود را اندازه گیری کنید. با ما باشید تا به سوال “چطور سایز انگشتر طلا مشخص کنیم؟ به خوبی پاسخ دهیم.

اندازه گیری سایز انگشتر طلا

اندازه گیری سایز انگشتر طلا

چرا اندازه گیری سایز انگشتر طلا برای خرید، اهمیت دارد؟

یک تحقیق آزمایشگاهی نشان می دهد که برای زنان، بهترین سایز حلقه یا انگشتر طلا، بین 5 تا 7 می باشد. برای مردان بزرگسال نیز این بازه شامل اعداد 9 تا 11 می باشد. البته این را هم بگوییم که نباید خیلی به اندازه های میانگین و عام استناد کرد. افراد لاغر اندام و دارای قد بلند، معمولاً سایز کوچک انگشتر را نیاز دارند. در مقابل، افراد درشت اندامی که قد کوتاه دارند، باید از انگشترهای سایز بزرگ استفاده کنند.

دانستن سایز دقیق انگشتر طلا زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید انگشتر را آنلاین خریداری کنید. می توانید اندازه دقیق انگشتر طلا را با تیم طراحی و ساخت طلا در میان بگذارید. با این کار می توان انتظار داشت که انگشتر طلا به صورت دقیق تر برای شما طراحی و ساخته شود. در ادامه برای شما درباره انواع های مختلف اندازه گیری سایز انگشتر طلا خواهیم گفت. این قسمت را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید حلقه ازدواج و نکات مهم

چگونه سایز انگشتر را بدون وسیله اندازه گیری کنیم؟

کمی قبل تر به شما گفتیم که اگر وقت کافی دارید سری به طلا فروشی بزنید. طلا فروش ها قالب های استیلی دارند که به این امر کمک می کنند. اما به هر حال اگر وقت کافی ندارید به شما توصیه می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. با شرح چند روش به سوال “چطور سایز انگشترطلا مشخص کنیم؟ پاسخ خواهیم داد.

خدمات تعمیرات طلا، مخراجکاری طلا و آبکاری طلا در اصفهان را از ما بخواهید.

سایز انگشتر طلا

سایز انگشتر طلا

روش اول: به کمک نخ، سایز انگشتر طلا را اندازه گیری کنید.

اولین کاری که می توانید برای اندازه گیری سایز انگشتر طلا انجام دهید استفاده از یک نخ نازک است. این نخ را دور انگشت خود پیچیده و محلی که دو سر نخ متصل می شوند را علامت می زنیم.

سپس باید روی سطح صاف قرار دهید و با استفاده از یک خط کش این اندازه گیری را انجام دهید. به کمک این نسبت می توانید این سایز را اندازه گیری کنید. برای نمونه اگر مقدار انگشت شما 60 میلی متر به دست آمد، انگشتری که مناسب شما است، انگشتر سایز 89 می باشد.

روش دوم: از قالب صابون استفاده کنید.

استفاده از قالب صابون هم گزینه مناسبی برای اندازه گیری سایز انگشتر طلا به نظر می رسد. ابتدا انگشتر را به سمت داخل صابون فشار دهید. به گونه ای که صابون روی خود دارای ردی از انگشتر شود.

حال می توانید به یک طلا فروش کاربلد، صابون را نشان دهید. او با توجه به مهارت و نیز تجربه خود، سایز مناسب انگشتر را خدمت شما ارائه می دهد.

روش سوم: از چسب کاغذی استفاده کنید.

ابتدا از سمت کف دست، اولین بند انگشت خود را با یک لایه چسب کاغذی پوشش دهید. همانطور که می دانید پهن ترین قسمت انگشت دست شما همین بخش است. بخشی از انگشتر باید از آن عبور کند.

سپس با استفاده از نوشت افزاری مناسب باید محلی که دوسر چسب روی هم افتاده، را علامت بزنید. سپس چسب را باز کنید و با خط کش آن را اندازه گیری کنید. سپس با استفاده از نسبتی که کمی قبل تر خدمت شما گفتیم می توانید سایز مناسب انگشت را برای خود تعیین کنید.

روش چهارم: نمودارهای چاپی، راهی برای کشف اندازه انگشتر طلا

اینترنت دارای چندین نمودار می باشد که به کمک آن ها می توانید سایز انگشتر طلا را اندازه گیری کنید. سپس با تطبیق سایز انگشت خود با سایز نوشته شده در برابر آن، اندازه انگشتر مناسب خود را پیدا کنید.

بری نمونه ممکن است در برابر سایز انگشت 60 میلی متر، عدد 9 برای سایز انگشتر نوشته شده باشد. یا می توانید این نمودارها را چاپ کنید و سپس انگشتر را روی دایره های این نمودار قرار دهید. هر دایره ای که با انگشتر شما مطابقت داشته باشد، انتخاب مناسبی برای شماست.

چند نکته تکمیلی برای اندازه گیری سایز انگشتر طلا

چند مورد مهم هستند که در تعیین و اندازه گیری سایز انگشتر طلا نقش دارند. این عامل شامل موارد قید شده در لیست زیر هستند:

سرما و گرمای هوا یا همان دمای هوا در تغییر قطر انگشتر نقش دارند. انگشترها در گرما دارای قطر بیشتر بوده و در سرما این افزایش قطر را از دست می دهند.

یکی از عواملی که انگشتان را متورم و قرار دادن انگشتر در دست را سخت می کند، رطوبت است.

کاهش و یا افزایش وزن می تواند عامل مهمی در تعیین سایز انگشتر با توجه به تغییر سایز انگشت ها باشد.

سایز انگشت شما در صبح کمتر و در شب ها بیشتر می باشد.

امیدواریم به خوبی پاسخ سوال “چطور سایز انگشترطلا مشخص کنیم؟ را دریافت کرده باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *