راهنمای خرید طلای ظریف + نکات مهم

هرچند طلا در بیشتر موارد برای مقاصد سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود اما واقعیت این است که در سال های اخیر، تمایل مردم به استفاده از زیورآلات شکیل که از طلای ظریف ساخته‌شده‌اند، آن‌ها را به سمت خرید و نگهداری از طلای ظریف هدایت نموده است. در این مجال قصد داریم درباره راهنمای خرید طلای ظریف و اهمیت آن و نیز خصوصیات این نوع طلا با شما گفت‌وگو نماییم. با ما همراه باشید.

خرید طلای ظریف

خرید طلای ظریف

 

طلای ظریف چیست؟

طلای ظریف به‌نوعی از طلا اطلاق می‌گردد که علاوه بر وزن سبک، از ظرافت و جذابیت خاصی برخوردار می‌باشد و در گونه‌های مختلفی همچون گردنبند طلا، گوشواره طلا، پلاک‌ طلا متنوع، النگو و دستبند طلا، خود را متجلی می‌سازد. این نوع طلا در جوامع گوناگون موردتوجه اقشار مردم قرارگرفته و از بازار خوبی نیز برخوردار می‌باشد.

از طرفی؛ زیورآلات ساخته ‌شده از طلای ظریف جذابیت ویژه‌ای داشته و هر فردی با هرگونه سلیقه و روحیه­ای می‌تواند همان جواهرات مدنظرش را باقیمت مناسب و بر اساس خواسته خود تهیه نماید. این موضوع از آنجایی بیشتر قابل‌توجه می‌باشد که برای هدیه دادن به مناسبت‌های مختلف، بازهم طلای ظریف بهترین گزینه و مناسب­ترین شیوه برای خوشحال نمودن اطرافیان می­باشد.

شایان‌ذکر است که مهم‌ترین شاخص طلای ظریف که قبلاً در راهنمای خرید طلای ظریف به آن اشاره گردید بهای مناسب آن بوده و به‌گونه‌ای می‌باشد که هر شخصی می‌تواند با هر میزان سرمایه، مبادرت به اندوختن ثروتش در قالب طلای ظریف نماید.

در این میان پارامتر مهم دیگری که باعث روی آوردن مردم به خرید طلای ظریف شده است امکان فروش سریع و بدون مانع آن می‌باشد که موجب می‌گردد دارندگان آن زیورآلات در هر مقطع زمانی که بخواهند آن را به پول نقد تبدیل نمایند.

چرا خرید طلای ظریف، سرمایه‌گذاری مطمئنی محسوب می‌گردد؟

بسیار واضح است که در زمان تلاطم اقتصادی و بی­ثباتی بازارهای مختلف، مردم به دنبال دارایی‌های مطمئن­تر و امن­تر می­گردند و تلاش می­کنند پول خود را در نقطه­ای سرمایه­گذاری نمایند که این نوسانات آن‌ها را متضرر ننماید و لذا بازار طلا به دلیل داشتن چنین ویژگی‌هایی موردتوجه بوده است.

در این میان با توجه به جلوه‌گری‌ها و زیبایی‌های طلاهای ظریف و نیز خرید آسان­تر آن‌ها از یک‌سوی و همچنین فروش سهل و بی­دردسر این نوع طلا و راحتیِ تبدیل نمودن آن به نقدینگی از سوی دیگر، باعث گردیده خانواده‌های ایرانی برای خرید طلای ظریف ترغیب شوند.

اما اینکه چرا طلای ظریف می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودآور محسوب گردد، توجه شما را به موارد ذیل که در راهنمای خرید طلای ظریف مورداشاره قرارگرفته، جلب می‌نماییم:

  • ارزش‌افزوده و سودآوری آن
  • محافظت از سرمایه در برابر تورم
  • طلای ظریف، یک دارایی ملموس
  • امکان نقد شوندگی بالا
  • ضامنی مناسب برای انجام تعهدات
  • سرمایه‌گذاری مطمئن در شرایط بحرانی
  • امکان انتقال به نسل آینده
  • تکمیل سایر سرمایه‌گذاری‌ها

طلای ظریف در بازار به چه صورتی عرضه می‌شود؟

طلای ظریف در بازار به ‌صورت زیورآلات شکیل و جذابی در قالب گردنبند، گوشواره، حلقه و انگشتر عرضه می‌گردد که علاقه‌مندان می‌تواند با خرید این قطعات علاوه بر سرمایه‌گذاری مطمئن در مراسمات و مجالس خاص آن‌ها را به خود آویخته و به ‌خوبی عرض ‌اندام نماید یا اینکه قطعاتی از آن‌ها را به‌عنوان هدیه به عزیزان خود اهدا کند. در این میان راهنمای خرید طلای ظریف به برخی پارامترهای مهم در انتخاب طلای ظریف اشاره داشته و آن‌ها را به شرح زیر موردبررسی و معرفی قرار می‌دهد.

نکات مهم در خرید طلای ظریف

خرید طلای ظریف

خرید طلای ظریف

 

1-عیار طلای ظریف

ازآنجایی‌که عیار طلا، معیاری است که نشان می‌دهد چه مقدار از این فلز گرانبها در یک قطعه ساخته‌ شده با آن وجود دارد، لذا بد نیست پس‌ازآنکه بر اساس راهنمای خرید طلای ظریف تصمیم به خرید این نوع طلا گرفتید، این موضوع مدنظرتان باشد که عیار طلای ظریف در ایران معمولاً 18 می‌باشد و به این معنی است که از مجموع 24 قسمت، 18 قسمت آن طلا و 6 قسمت از فلزات دیگر تشکیل‌ شده است.

برای شناسایی طلاهای ظریف با عیار 18 اگر کمی دقت کنید می‌توانید واژه 18k را بر روی زیورآلات ساخته‌شده مشاهده نمایید که نشان‌دهنده عیار مذکور می‌باشد.

2-وزن طلای ظریف

طلای ظریف نیز مانند سایر انواع طلاها بر مبنای گرم داد و ستد می‌شود یعنی هراندازه وزن طلا سنگین‌تر باشد قطعاً دارای قیمت بیشتری نیز خواهد بود. البته طلاهای ظریف به دلیل ظرافت خاصی که دارد معمولاً وزن کمتری دارند به همین علت طبیعی است که قیمت تهیه آن‌ها برای اکثر افراد مناسب و قابل انجام باشد، مگر اینکه از سنگ‌های خاصی مانند برلیان در ساخت آن‌ها استفاده شده باشد.

3-رنگ طلای ظریف

رایج‌ترین رنگ طلای ظریف بر مبنای آنچه در راهنمای خرید طلای ظریف آمده است، رنگ طلایی و سفید  می‌باشد. البته ممکن است این نوع طلا به‌صورت زیورآلات رزگلد نیز وجود داشته باشد و علاقه‌مندان این رنگ‌ نیز بتوانند مبادرت به خرید طلای ظریف نمایند اما همان‌طور که گفته شد، غالب زیورآلات ظریف به رنگ  و سفید در ویترین مغازه‌های جواهرفروشی خودنمایی می‌نمایند.

4-محل خرید طلای ظریف

اگر بخواهید نسبت به خرید طلای ظریف اقدام کنید باید به فروشگاهی مراجعه نمایید که در راهنمای خرید طلای ظریف ویژگی‌های آن به شرح زیر قیدشده است:

  1. نمایش خوبی از محصولات خود داشته باشد و ویترینش پر از طلاهای ظریفی باشد که در قالب گوشواره، انگشتر و گردنبند و … می‌درخشند و همین باعث جلب مشتریان می‌گردد.
  2. محصولات این فروشگاه مد روز بوده و از طرح‌های پرطرفدار برخوردار باشند.
  3. دارای کادر فروشِ خوش‌برخورد بوده و قادر باشند به‌خوبی در خصوص طرح‌ها و اقلام مختلفِ فروشگاه توضیح داده و مشتری را از ویژگی‌های طلای ظریف مطلع نمایند.
  4. فروشنده مغازه از ذوق و سلیقه شگرفی در بسته بندی محصولات برخوردار باشند و بتوانند در قالب بسته‌ای ظریف و زیبا، طلای ظریف را به شما تحویل بدهند.
  5. از محیطی آرام و توام با احترام و تکریم بهره‌مند باشد.
  6. برای تعویض و استرداد طلای ظریف فروخته‌شده ممانعتی وجود نداشته باشد.

5- فاکتور خرید طلا

پس از انتخاب زیورآلات موردنظر بر اساس راهنمای خرید طلای ظریف، لازم است از فروشنده  قبض یا فاکتور قطعه خریداری‌شده را طلب نماییم. این فاکتور دارای اهمیت زیادی می‌باشد و حاوی اطلاعات زیر و خصوصیات اشاره‌شده می‌باشد:

  • نام و کد جواهرات و عیار طلا
  • مقدار دقیق طلایی که برای آن پول پرداخت کرده‌اید.
  • هزینه‌های اضافی مانند هزینه ساخت و هدر رفت
  • شماره شناسایی GST جواهرساز

همچنین فاکتور طلای ظریف بر مبنای توضیحات راهنمای خرید طلای ظریف می‌تواند برای اثبات قانونی بودن معامله و نیز تعویض یا فروش طلای مزبور در زمانی دیگر، مفید باشد.

 

طراحی و ساخت طلا در اصفهان

طراحی و ساخت طلا در اصفهان

 

سخن پایانی

بدون تردید سرمایه‌گذاری در بازار طلا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی می‌باشد که با ریسک بالایی مواجه نبوده و دارندگان آن‌ها می‌توانند با خیال راحت از حفظ ثروت خویش مطمئن باشند. در این میان خرید و نگهداری طلای ظریف و زیورآلات تهیه‌شده از این نوع طلا که بر اساس راهنمای خرید طلای ظریف انتخاب می‌شوند، توانسته است هم از نظر زیبایی و هم سهولت خرید و سرمایه گذاری در نزد خانواده‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کند که سعی کردیم نکاتی مهم در مورد آن را در این مقاله بگنجانیم.

 

گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در کنار شما است تا شیک ترین مدل های طلا ظریف و وزن سبک را برایتان طراحی کرده و به کیفیت عالی، بسازد. هر مدل از طلا با سنگ و یا نگین که در نظر دارید، برایتان آماده خواهیم کرد. هر مدل در نظر دارید برای ما ارسال کنید. 

شماره تلفن 09133677049، آقای میرهادی، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *