خرید طلا کودک + معرفی مدل های زیبا

خرید طلا کودک هدیه‌ای است که به‌طور قابل‌توجهی برای آن‌ها محبوب می‌باشد و فهمیدن دلیل آن ‌هم کار دشواری نیست، چرا که خرید و اهدای طلا به کودک، نشانه‌ای از عشق بی‌بدیل و علاقه فوق‌العاده به فرزند می‌باشد. در این مقاله قصد داریم دانش و تجربیات خود را درباره خرید طلای کودک با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید طلاهای بچه گانه مناسبی را به‌عنوان هدیه خریداری نمایید.

خرید طلا کودک

خرید طلا کودک

 

 تاریخچه استفاده از طلا و جواهرات برای کودکان

استفاده از طلا برای کودکان در طول تاریخ به عناوین مختلفی همچون نمادهایی از باورهای خرافی گرفته تا نشان دادن موقعیت اجتماعی کودکان ‌همواره مورد استفاده بوده است و طلاهای کودکانه‌ای که امروزه می‌شناسیم روزگاری به‌صورت گردنبند و دستبندهایی بودند که از موادی مانند صدف، سنگریزه، پر و چرم در دوران باستان ساخته‌ شده و اینها در عصر جدید به‌صورت زیورآلات کودکانه تغییر شکل داده‌اند.

همچنین در طول دوره­های خاصی از تاریخ، به نوزادان در بدو تولد، یک گردنبند و دستبند ساده هدیه می­دادند که تا حدودی شبیه به دستبندهای طلای نوزادان است که امروزه اغلب خریداری و هدیه می‌کنیم. گاهی اوقات هم والدین بر این باور بوده‌اند که قطعات خاصی از جواهرات این قدرت را دارند که با دفع شر و جلوگیری از بیماری، از فرزندان آن‌ها محافظت خواهند نمود.

در دوران ویکتوریا، بسیاری از نوزادان یک النگوی نقره یا طلا، اغلب با حکاکی شخصی می‌پوشیدند. این جواهرات به‌طورکلی به میراث خانوادگی تبدیل می‌شدند و گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را در موزه‌ها نیز دید. سنت هدیه دادن و انتقال قطعات زیبا از طلاهای کودکانه تا به امروز ادامه دارد.

نحوه خرید طلا کودک چگونه است؟

بدون تردید، خرید طلا کودک می‌تواند هدیه یا یادگاری مناسبی برای یک موقعیت خاص برای فرزندتان باشد. در همین رابطه چندین گزینه در بازار وجود دارد که برای کودکان مناسب است که بستگی به سن کودک دارد. بنابراین اینکه چگونه بتوانیم از طریق خرید طلای کودک، هدیه ای عالی را انتخاب کنیم تا خوشحالی ماندگاری را به فرزندان خود هدیه نماییم، یکی از مباحث مهمی می‌باشد که باید والدین از آن مطلع باشند.

مثلاً در همین رابطه، خرید طلا کودک به مناسبت رویدادهای مذهبی باید معنی و ارتباط معنوی لازم را با آن رویداد داشته باشد. همچنین تولدها بهانه خوبی برای انتخاب و خرید طلا برای کودکان خواهد بود که به همین مناسبت می‌توان به‌طور منحصربه‌فردتر و شخصی‌تر قطعه‌ای باارزش از طلا را به فرزند اهدا نمود. البته با توجه به اینکه دستبند طلا و جواهرات سنگ تولد، همگی معنادار هستند ممکن است برای کودکان قدری ناملموس باشند. با این حال، بزرگ‌ترها معانی آن را می‌دانند و فرزندان نیز بخصوص فرزند دختر از داشتن آن‌ها لذت می‌برد.

بهترین مدل های طلا برای کودکان چیست؟

خرید طلا کودک

خرید طلا کودک

 

هنگام خرید طلای کودک، باید مناسب‌ترین طلاها را برای کودکان در نظر بگیرید، زیرا بسیار مهم است که قطعات انتخابی به‌طور خاص برای کودکان طراحی‌شده باشند تا اطمینان حاصل شود که تا حد امکان برای آن‌ها ایمن هستند. این زیورآلات عبارت‌اند از:

1-گوشواره میخی بچه گانه

گوشواره‌های میخی برای کودکانی که اولین بار است که گوش‌هایشان را سوراخ می‌کنند، عالی می‌باشند. در صورت امکان یک گوشواره میخی طلایی انتخاب کنید، زیرا بعید است که آن‌ها نسبت به فلز طلا واکنش آلرژیک نشان دهند.

2- گردنبند زنجیر ساده

یک گردنبند زنجیری ساده برای دختران و حتی پسران، گزینه‌ای بسیار مناسب در استفاده روزمره آن‌ها خواهد بود.

3- النگو و دستبند طلا بچه‌گانه

النگو و دستبند بچه‌گانه برای نوزادان و بچه‌های کوچک بسیار ایده‌آل است.

 

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم: خرید طلا نوزادی + نکات مهم و مدل ها

هنگام خرید طلا کودک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

از سبک طلاها گرفته تا آگاهی از نحوه انتخاب یک قطعه ایمن برای کودکان، فاکتورهای مختلفی برای خرید کودک وجود دارد. این پارامترها عبارت‌اند از:

1-مواد تشکیل دهنده

پوست کودکان حساس است و می‌تواند به برخی از فلزات واکنش نشان دهد به‌خصوص زمانی که عرق می‌کنند. بنابراین خرید طلا کودک بهترین گزینه خواهد بود. برای کودکانی که بسیار حساس هستند، انتخاب یک گزینه ضد حساسیت می‌تواند ایده خوبی باشد که به کاهش خطر واکنش کمک می‌کند.

2-اندازه و راحتی

بچه‌ها همیشه در حال بازی و حرکت هستند. بنابراین مهم است که قبل از خرید طلای کودک، اندازه موردنیاز کودک خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که مثلاً النگو طلا یا انگشتر طلا خیلی تنگ یا ناراحت‌کننده نباشد. قطعاتی را انتخاب کنید که به‌راحتی پوشیده شوند و در حین بازی آزاردهنده نباشند.

3-طرح و مدل طلای کودک

جواهراتی که به‌طور خاص برای کودکان خردسال طراحی ‌شده‌اند، بهترین گزینه برای خرید طلا کودک هستند، زیرا با در نظر گرفتن تمام موارد ایمنی و همچنین علاقه کودکان ساخته می­شوند. از جمله طرح‌های رایج می‌توان به طرح گل، پروانه، طرح کاراکترهای کارتونی خاص و … اشاره کرد.

4-طول زنجیر طلا

اگر می‌خواهید برای کودکان خردسال، زنجیر طلا بخرید، باید مطمئن شوید که مناسب‌ترین طول را شناسایی کرده و انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام طول زنجیر را برای فرزندتان انتخاب کنید با طلاساز خود صحبت کنید تا بسته به سن کودک، شما را راهنمایی نماید.

انواع دستبند طلا و النگو طلا بچه‌گانه

اگر قصد خرید طلا کودک را دارید، بهتر است طرح و سبک دستبندهای موجود را بشناسید تا بهترین تصمیم را بگیرید، چراکه هر نوع دستبند طلا، اندازه و ویژگی‌های متفاوتی دارد. بنابراین مهم است که در نظر داشته باشید چه نوع دستبندی برای کودک شما راحت‌تر خواهد بود. انواع دستبندها عبارتند از:

1-دستبند حکاکی شده

بدون شک، دستبند طلا حکاکی شده، انتخاب محبوبی هنگام خرید طلا کودک می‌باشد، زیرا سبک منحصربه‌فردی است و می‌توان نام فرزند شما را بر آن حک کرد. اتفاقی به‌یادماندنی که یک ایده عالی برای هدیه به بچه‌ها محسوب می‌گردد.

2-دستبند طلا زنجیره‌ای

دستبندهای طلا زنجیره‌ای با استفاده از پیوندهای متصل برای نوزادان ساخته می‌شوند. آن‌ها بسته به سبک انتخابی می‌توانند از انواع فلزات ساخته‌شده و انعطاف‌پذیرتر باشند که در همین راستا بچه‌ها زنجیر طلایی را اغلب راحت‌تر می‌پوشند.

3-النگو طلا بچه گانه

النگوهای طلایی بچه‌گانه اغلب به شکل دایره‌ای ساخته می‌شوند و دارای طرحی لغزنده یا لولایی هستند. آن‌ها معمولاً دارای طرحی ساده بوده اما می‌توانند با الماس یا سنگ‌های قیمتی نیز حکاکی یا تزئین شوند.

4-دستبند طلا سفارشی

دستبندهای سفارشی گزینه‌ای عالی برای هدیه هستند. این بدان معنی است که شما می‌توانید طرح، فلز و اندازه خود را انتخاب کنید و یک قطعه منحصربه‌فرد به‌طور خاص برای فرزندتان خریداری کنید.

نکات ایمنی هنگام استفاده کودکان از طلا

کودک شما ممکن است بخواهد همیشه طلاهای خود را بپوشد اما مهم است که هنگام خرید طلا کودک و اهدای آن ابتدا به ایمنی و سلامت کودک بیاندیشید. به همین دلیل است که ما نکاتی را برای حفظ امنیت فرزندانتان در هنگام استفاده از جواهرات ارائه کرده‌ایم:

  • جواهرات با قطعات کوچک مانند مهره برای کودکان خردسال و نوزادان مناسب نیستند.
  • جواهرات، اسباب‌بازی نیستند و اگر در حین بازی احتمال بروز خطر برای کودک را به همراه داشته باشند، نباید از آن‌ها استفاده کرد. مثلاً اگر لبه تیز داشته باشند، منجر به بریدگی پوست لطیف کودک خواهند شد.
  • جواهرات کودکان را نباید برای مدت‌زمان زیاد یا در هنگام خواب استفاده کرد.
  • گوشواره‌ طلا بچه گانه باید مرتباً تمیز شود تا از خطر عفونت برای کودک جلوگیری گردد.
  • هرگز به کودکان اجازه ندهید که طلا را داخل یا نزدیک دهان خود بگذارند.
  • هم‌زمان با رشد کودک نیاز به جایگزینی زیورآلات با قطعات دیگر خواهد بود تا از تنگ شدن بیش‌ازحد آن‌ها جلوگیری شود.

سخن آخر

خرید طلا کودک و اهدای آن به فرزندان سال‌های مدیدی است که به‌عنوان یک رسم مبارک و فاخر در جوامع مختلف وجود داشته و به‌عنوان هدیه‌ای عالی، دل کودکان را شاد نموده است. در این مقاله تلاش کردیم خصوصیات طلای کودکان و پارامترهای نحوه انتخاب و خرید طلا کودک به‌طور اجمال شرح داده شود.

 

برای اینکه بهترین و زیباترین مدل های طلای کودکانه را بخرید و هدیه بدهید، تیم حرفه ای در گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در کنار شما هستند. کافیست مدل دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید. سفارش ساخت طلا بچه گانه با وزن سبک، در مدت زمان 15 روز کاری برایتان آماده خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09133677049  طلا و جواهر داماس تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *