راهنمای خرید انگشتر طلا و نکات مهم

گاهی اوقات برای یک انتخاب خوب برای انگشتر به راهنمای خرید انگشتر طلا نیاز دارید. حتماً پیش آمده که در هنگام خرید بسیاری از نکات مهم را از یاد برده­اید و با انتخابی اشتباه دچار پشیمانی شده­اید. موارد مهمی وجود دارد که شما می­توانید با دقت و توجه به آن­ها، یک انگشتر طلا، مناسب خود خریداری کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با مرور کردن نکات مهم در خرید مدل انگشتر طلا، تجربه خریدی آسان و دلچسب را به شما ببخشیم.

راهنمای خرید انگشتر طلا

راهنمای خرید انگشتر طلا

 

عیار طلا چیست و چگونه محاسبه می ­شود؟

پیش از اینکه بحث در مورد راهنمای خرید انگشتر طلا را شروع کنیم؛ بهتر است در مورد عیار طلا صحبت کنیم. عیار در واقع واحد اندازه گیری فلزات گران‌بها و خلوص آلياژ آن­ها است. عیار طلا نیز واحد اندازه گیری طلا و درصد خلوص طلا را مشخص می­کند. هر انگشتر یا هر قطعه طلا، عیار مشخصی دارد. عیار طلا عددی است که مشخص می­کند از مجموع ۲۴ قسمت، چه تعداد طلای خالص در یک انگشتر یا هر طلای دیگر وجود دارد.

برای مثال، انگشترهای طلای ۱۰ عیار تقریباً ۴۲٪ طلا دارند. برای محاسبه عیار طلا که در اینجا عدد ۱۰ است را تقسیم بر ۲۴ می‌کنیم. درصد باقی مانده اختصاص به بقیه فلزات مانند روی، نیکل و … دارند. در بسیاری از کشورها و جوامع برای نشان دادن عیار طلای خالص از عدد ۲۴ استفاده می­کنند و هرچقدر که از میزان خلوص طلا کم شود، از این عدد نیز کاسته خواهد شد.

این نکته قابل توجه است که شما هیچ وقت طلای ۲۴ عیار نمی ­بینید؛ حتی شمش‌ها هم با عیار 9/999 معامله می‌شوند و 01/0 درصد ناخالصی احتمالی را در نظر می‌گیرند. در واقع طلایی که عیار بالاتر دارد، خالص‌تر و گران‌تر است؛ بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد عیار طلا، قیمت آن را در نظر بگیرید.

در راهنمای خرید طلا عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که گاهی اوقات نادیده گرفته می­شود و آن دوام طلا است. باید توجه داشت که طلای خالص بسیار نرم است. هرچه عیار انگشتر طلای شما پایین­تر باشد، از دوام و سختی بیشتری برخوردار است. طلاهایی با عیار کم یا عیار بالا هرکدام محاسن و معایب خاص خود را دارند که آگاهی در مورد آن‌ها می­تواند برای شما راهنمای خرید انگشتر طلا باشد.

انگشترهای طلای کم عیار Low karat چه معایب و محاسنی دارند؟

انگشترهایی با عیار ۱۰ تا ۱۴ از میزان خلوص طلای کمتری برخوردارند. در نتیجه قیمت کمتری دارند اما برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند به این دلیل که خراش آن­ها دشوار و سخت­تر است. در نتیجه کمتر دچار آسیب خواهند شد، اگرچه بیشتر طلاهای موجود در بازار طلای ایران از عیار 18 برخوردار است که عیاری متوسط می‌باشد. با این حال، انگشترها و جواهرات حلقه‌ای یا انگشتری ساخته شده از طلای کم عیار به سادگی قطعات ساخته شده از طلای خالص یا عیار بالاتر، شکسته و خم نمی‌شوند.

انگشترهای طلا با عیار بالا   High karatچه محاسن و معایبی دارند؟

مسئله مهمی که در راهنمای خرید انگشتر طلا با عیار بالا قابل توجه است؛ دقت به این نکته است که طلاهای ۲۰، ۱۸ و ۲۲ عیار با وجود درخشندگی بیشتر و خوش رنگ‌تر به نظر رسیدن نسبت به عیارهای کمتر؛ نیاز به مراقبت بیشتری دارند و شاید چندان برای استفاده روزانه مناسب نباشند. به این علت که طلاهای عیار بالا به راحتی خراشیده می‌شوند و آسیب می­بینند. حلقه‌ها و انگشتر­های ساخته شده از طلای خالص نیز زود فرسوده می‌شوند و نیاز به ترمیم سالیانه دارند.

 

طراحی و ساخت طلا در اصفهان

طراحی و ساخت طلا در اصفهان

 

تاثیر مدل انگشتان در انتخاب یک انگشتر طلای مناسب

نکته مهم که برای راهنمای خرید انگشتر طلا باید به آن توجه داشته باشید؛ بررسی مدل انگشتانتان است. شما با توجه به فرم و ویژگی انگشت خود، انتخاب‌های متفاوتی خواهید داشت. اگر حالت انگشتان شما کشیده و بلند است؛ بهتر است از انگشترهای ظریف و ریز با نگین‌های کوچک استفاده کنید. نگین‌های بزرگ و لوزی شکل یا طرح‌های اشکی، بیشتر مناسب مدل انگشتان کوتاه است. برای انگشتان عریض و تو پر توصیه می­شود؛ انگشترهایی با نگین‌های مستطیلی، بزرگ و درشت انتخاب شود. با توجه به این نکات می‌توانید بهترین و زیباترین انگشتر را برای انگشتان خود انتخاب کنید.

سایز انگشتر طلا اهمیت دارد

در بحث راهنمای خرید انگشتر طلا سایز و اندازه انگشتر اهمیت بسیاری دارد. انگشتری را انتخاب کنید که کوچک‌تر و بزرگ‌تر از انگشتتان نباشد. انگشترهای کوچک که حلقه تنگی نسبت به انگشت شما دارند، تورم و فشار زیادی را به انگشتتان وارد خواهند کرد. از طرفی انگشترهای بزرگ ممکن است از انگشت شما بیفتند و مدام در خطر گم شدن هستند. بهتر است با آرامش و دقت و حوصله به بررسی اندازه انگشتر بپردازید؛ تا یک انتخاب عالی داشته باشید.

آیا برای خرید انگشتر طلا، قسمت داخلی حلقه انگشتر مهم است؟

توجه به قسمت داخلی انگشتر از مواردی است که معمولاً از چشم شما پوشیده می‌ماند؛ در حالی که همین عامل مدتی پس از استفاده کردن از انگشتر، انگشت شما را اذیت می‌کند. برای راهنمای خرید انگشتر طلا باید بگوییم، شما برای استفاده روزمره و دائمی از انگشتر طلا بهتر است از انگشترهای یک تکه و صاف استفاده کنید. انگشترهایی که از داخل ناهمواری و تراش دارند؛ روی انگشتان شما اثر به جای می‌گذارند و فشار اضافی وارد می­کنند که منجر به آزار شما می‌شوند.

پایه انگشتری که باسلیقه شما متناسب باشد، چگونه است؟

راهنمای خرید انگشتر طلا

راهنمای خرید انگشتر طلا

 

پایه انگشتر در اصل، وظیفه نگه داشتن نگین را به عهده دارد. برای انگشترها پایه­های متفاوتی وجود دارد که هر کدام به تناسب خود، یک یا چند نگین را نگه می‌دارند. انواع پایه­ها شامل موارد زیر می­شوند:

1-پایه دیواره دار پایه نیمه دیواره

پایه انگشتر دیواره دار و نیمه دیواره هرکدام به ترتیب دور تا دور نگین و یا نیمی از دور نگین را احاطه می­کنند.

2-پایه خوشه‌ای

در این پایه انگشتری، نگین‌های ریز و ظریف مانند خوشه کنار هم قرار می‌گیرند و می‌توانند شکل‌ها و طرح­های مختلف و بسیار جذابی را به وجود بیاورند. این پایه یکی از زیباترین و محبوب‌ترین پایه‌های انگشتر طلا است.

3-پایه کانالی

در این مدل پایه، نگین‌ها با نظم و ترتیب خاصی در ردیف­های متفاوت کنار هم قرار می‌گیرند.

4-پایه چنگه‌ای

پایه­های چنگه­ای به طور معمول بیشتر برای انگشترهای تک نگین مورد استفاده قرار می­گیرند. پایه چنگه­ای از زیباترین و معروف­ترین پایه­های انگشتری است و در ساخت حلقه کاربرد زیادی دارد. از دیگر پایه‌های انگشتری می‌توان به پایه چنگه‌ای (V) شکل، پایه مهره‌ای، بالرین و پایه تراز نام برد که کمتر رایج هستند.

رنگ انگشتر طلا

برای خرید یک انگشتر مناسب باید به‌تناسب رنگ انگشتر با رنگ پوست خود دقت کنید. نکته­ای که باید به‌عنوان راهنمای خرید انگشتر طلا در مورد رنگ انگشتر به آن اشاره کنیم؛ این مورد است که رنگ انگشتر علاوه بر سلیقه، بهتر است بر اساس معیارهای متفاوتی مانند رنگ پوست  و نوع لباس شما انتخاب شود.

طلای سفید بیشتر برای افراد سفید پوست، طلای زرد برای افراد دارای پوست­هایی برنزی و انگشترهای طلا رز گلد مناسب پوست‌های گندمگون است. با این حال، لباس و نوع پوشش شما نیز می‌تواند در انتخاب رنگ انگشتر شما مؤثر باشد.

آیا نوع سنگ‌های قیمتی کار شده روی انگشتر طلا در انتخاب آن اهمیت دارد؟

راهنمای خرید انگشتر طلا به شما کمک می­کند تا با آگاهی بیشتری برای انتخاب این فلز گران‌بها اقدام کنید. همین‌طور که می‌دانید بسیاری از انگشترها حامل سنگ‌های زیبا و گران‌بهایی هستند که هم از نظر بصری انگشتر را زیباتر می‌کنند و هم روی قیمت انگشتر اثرگذار هستند. وجود این سنگ‌ها در خرید انگشتر طلا نقش مؤثری دارند.

سنگ­هایی که اغلب در انگشترهای طلا بکار می­روند از جمله الماس، زمرد، یاقوت کبود، فیروزه، یاقوت قرمز، سنگ اونیکس یا سنگ باباغوری و مروارید علاوه بر زیبایی، هر کدام به نوبه خود انرژی­های خاص و مثبتی از خود ساطع می­کنند.

در راهنمای خرید انگشتر طلا عنوان کردن این نکته خالی از لطف نیست که این سنگ­ها هر کدام، روحیه و انرژی افراد به­خصوصی را تقویت می­کنند که می‌توانید برای انتخاب بهتر با توجه به خصوصیات خود و ماه تولدتان در این زمینه از فروشنده‌های باتجربه انگشتر طلا مانند فروشندگان ما کمک بگیرید.

سخن پایانی

راهنمای خرید انگشتر طلا به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتر و مناسب­تری را داشته باشید. در این مطلب سعی شده مواردی که برای خرید انواع انگشتر طلا اهمیت دارند را عنوان کنیم تا شما با آگاهی بیشتر و دید بهتری برای خرید این فلز گران‌بها اقدام کنید. امیدواریم انگشتری انتخاب کنید که از هر لحاظ برازنده شما باشد و زیبایی آن شما را به وجود آورد.

 

گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در کنار شما است تا شیک ترین مدل های انگشتر طلا را برایتان طراحی کرده و به کیفیت عالی، بسازد. هر مدل از انگشتر طلا با سنگ و یا نگین که در نظر دارید، برایتان آماده خواهیم کرد. هر مدل در نظر دارید برای ما ارسال کنید. 

شماره تلفن 09133677049، آقای میرهادی، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *